Begin april behaalden we een afgetekende overwinning op Utrecht 4. Ik denk dat we qua speelkracht een evenwichtiger team zijn. Dat is niet alleen af te lezen aan de rating, maar ook aan de gespeelde partijen. Met deze vierde overwinning in dit voor ons bijzondere seizoen verlaten we zelfs de vijfde en lonkt met nog een wedstrijd voor de boeg een eervolle vierde plaats in SGS-groep 2B.
Scholentoernooi groot succes

Adam al Uahabi met prijs
Afgelopen zondag was een topdag voor jonge schakers. Bijna zestig enthousiaste jonge basisschoolleerlingen speelden een spannend toernooi dat door Moira-Domtoren met veel plezier werd georganiseerd. Het is natuurlijk niet toevallig dat de eerste prijzen werden gewonnen door spelers die ook bij Moira-Domtoren schaken.
Het toernooi van de groep 3 en 4 leerlingen werd gewonnen door Adam al Uahabi van de Kohnstammschool. Merel Geelhoed van de Spits werd ongeslagen eerste bij de groep 5 leerlingen. OBS de Koekoek en OBS Tuindorp plaatsten zich voor het Nederlands kampioenschap dat 14 juni in Arnhem zal worden gehouden. Lees verder
Het vierde kampioen !
Na een uitstekend verlopen seizoen met maar een gelijkspel tegen Vianen 1 is Moira-Domtoren 4 afgelopen vrijdagavond, door met 6,5-1,5 van Paul Keres 6 te winnen, kampioen geworden. De eerste partij ging voor Moira-Domtoren verloren door een iets te optimistisch ingezette aanval. Roy won vlot zijn partij, zodat de stand weer gelijk werd. Daarna volgde een hele serie winstpartijen, waarbij bv. Lena zich dapper terugvocht vanuit slechtere stelling naar een gewonnen partij. Tot slot probeerde Maarten aan bord een van alles en nog wat om tot winst te komen en uiteindelijk de strijdbijl begroef en de partij tot remise besloten werd.
Met deze winst zijn we eindelijk kampioen in de tweede klasse. Volgend seizoen maar eens verder kijken of we ons weten te handhaven in de eerste klasse. Maar eerst nog de uitwedstrijd tegen Woerden 2 zien te winnen.
Eerste kampioensteam bekend!

Kampioensbekers staan klaar
Alweer een week geleden is het eerste viertal, ruim voor de Pasen kampioen geworden van de viertallencompetitie SGS klasse 1B. Op de foto staan de kampioensbekers alvast klaar, terwijl de kampioenswedstrijd nog in volle gang was. Volgend jaar hebben we dus een team in de kampioensklasse! Lees verder
Derde houdt zelfbenoemde favoriet staande
Het plan van het ‘nieuwe derde’ om meteen na de fusie te promoveren kwam nog niet helemaal uit de verf. Zo had het te last van warmdraaiproblemen in ‘kOudewater’ en pech in De Meern, en dus puntverlies.
Dan deed Oud Zuylen 3 het een stuk beter. Het won met maar liefst 7–1 van de Damrakkers en de stadsgenoten benoemden zich gelijk maar tot favoriet voor de titel.
Maakten ze dat waar in de onderlinge wedstrijd tussen de gelijknummerige teams? Lees verder


