Clubcompetitie nieuwe stijl van start: SOS én KNSB

004

De avondcompetitie heeft nieuwe regels én een nieuwe naam: SOS i.p.v. SGS. Op vrijdag 12 oktober trapten het 1e en 3e thuis af tegen Zeist 1 en Lekstroom 2. Score: twee keer een gelijkspel en voor alle schakers een SOSsoesje.

Deze week gaat de externe avondcompetitie van start, de zgn. SOS-competitie, die voorheen bekendstond als de SGS-competitie. Moira-Domtoren doet hieraan mee met drie achttallen. Het 3e team speelt in de 2e klasse C, het tweede zit in de 1e klasse B en het eerste komt uit in de Topklasse.

Ook in de zaterdagcompetitie (de landelijke KNSB-competitie) spelen we mee met 3 teams, waarvan het derde achttal in de 5e klasse E speelt. Het 2e KNSB-team is een samenwerkingsteam met spelers van SC Vegtlust, Moira-Domtoren en SV Houten en zit in de 4e klasse G. Het 1e team, dat afgelopen seizoen nog de allerlaatste kampioen van de SGS werd, speelt in 3e klasse G.

Lees verder

Hugo ten Hertog wint 56e Vierkampentoernooi

Hugo versloeg Joris in ronde 3

Hugo versloeg Joris in ronde 3

Met 56 deelnemers in het hoofdtoernooi en 28 deelnemers bij de jeugd was de 56e editie van het vierkampentoernooi goed bezet. Ditmaal was er een extra invitatiegroep vol met bij Moira-Domtoren ‘als schaker groot geworden’ voormalige jeugdspelers. In de laatste ronde won Hugo van Joris en was daarmee ook de winnaar van de 1e invitatiegroep. Casper versloeg Daan en behaalde de 2e prijs. Het was mooi deze voormalige Moira-(jeugd)leden weer eens schakend in ons midden te hebben. De 2e invitatiegroep werd gewonnen door Dirk Floor met Marcel Schroër op de 2e plaats. Bekijk hier de uitslagen en hier de eindstand. Lees verder

56e Vierkampentoernooi

Utrecht SchaakclubHet altijd spannende en gezellige vierkampentoernooi van Moira-Domtoren komt er weer aan. Leuk voor alle schakers, van huisschaker tot de echte crack onder de clubschakers. Speeldata zijn: vrijdag 21 september, dinsdag 25 en vrijdag 28 september. De formule: vier spelers van ongeveer gelijke sterkte strijden om het kampioenschap in hun groep. Per groep zijn er twee prijzen te winnen. Ook meedoen? Stuur een mailtje naar wedstr@moira-domtoren.nl NB: i.vm. de indeling graag aanmelden vóór dinsdag 18 september 20.00!!! Lees verder

Nieuw seizoen van start

LOGO MOIRAHet gloednieuwe schaakseizoen is alweer een paar weken oud! Op vrijdag 24 augustus startten we met een gezellige inloopavond, gevolgd door de eerste ronde van de competitie op 31 augustus. Op 7 september gaat ook de jeugd weer van start. We beginnen dan om halfzeven, dus trainers en jeugdspelers: graag uiterlijk om 18.20 aanwezig! In tegenstelling tot eerdere berichten zal er op 7 september gewoon interne competitie worden gespeeld. De massakamp wordt uitgesteld en zal waarschijnlijk plaatsvinden als “uitsmijter” in juni 2019. Nou ja uitsmijter, misschien gooien we er dan wel een barbecue tegenaan. We hebben immers iets te vieren, want 2018-2019 wordt een jubileumjaar.

Eind september volgt het vierkampentoernooi. Speeldata: vrijdag 21, dinsdag 25 en vrijdag 28 september. Allemaal meedoen hoor!

Wil je meer info over de club? Mail dan naar wedstr@moira-domtoren.nl of kom langs op vrijdagavond.

Hans Sandbrink Memorial op 1 september

SV Paul Keres organiseert op zaterdag 1 september de 15e editie van het Hans Sandbrink Memorial. Hans Sandbrink – hij overleed begin 2002 op 43-jarige leeftijd – was een markante schaker die veel voor het Utrechtse schaakleven heeft betekend. Sinds 2004 wordt Hans met herdacht met het naar hem genoemde toernooi, dat zich kenmerkt door de gezellige en ongedwongen sfeer. En zich natuurlijk uitstekend leent om te checken of het schaken na de zomerstop nog op peil is.

De details: 7 ronden Zwitsers, 20 minuten per persoon per partij, één grote groep, prijzen in natura. Speelzaal is ‘De Noteboom’ (Notebomenlaan 400), aanmelden om 10:00, start om 10.30, deelname kost 5 €. Aanmelden kan via janse@ziggo.nl